Monday, October 19, 2009

Update yang pending

Update kali ini sedikit pending.
Mungkin terlewat 2 hari kalau kita kira ikut normal.
Kalau kira secara tak normal plak, agak merumitkan, jadi aku x nak kira.


Chelsea kalah 2 - 1.


Update kali ini pending bukanlah kerana aku malu. Bukanlah kerana aku sedih. Dan bukanlah kerana aku tidak mahu menjawab kritikan-kritikan penyokong liverpool mahupun yang anti-chelsea. Tiada sebab diatas merujuk kepada sebab update ini pending.

Secara overall, aku boleh katakan aku berpuas hati walaupun Chelsea kalah. Bagi aku mungkin faktor LUCK sedikit memainkan peranan. Dari segi taktikal, Chelsea tumpul di bahagian serangan, atau mungkin Aston Villa bermain dengan bagus. Aku tidak lihat game tu dari sudut Aston Villa, jadi aku tak dapat beri apa-apa komen mengenai permainan A.Villa.

Chelsea bermain bagus. Aku puji diorang. Dieorang sume kreatif. Seolah-olah diorang melukis diatas padang. Cukup cantik lukisan mereka. Pergerakan mereka tidaklah begitu sukar diagak, tapi dalam bentuk yang menarik. Membuatkan pihak lawan keliru.

Hasilnya, Chelsea sebenarnya menguasai perlawanan. Chelsea juga menguasai possession bola. Di bahagian tengah, Chelsea menguasai sepenuhnya. Sebab tu aku puji permainan Chelsea kali ini.

"Footbal is a game of passion."

Jadi, perasaan benci, berdebar-debar, dan sayang yang teramat sangat itulah yang membuatkan game ini menjadi sebati dengan diri anda. Sebab itu hari anda mungkin terasa seperti celaka apabila team anda tewas. Meskipun anda tidak mendapat apa-apa pulangan berbentuk wang mahupun kasih sayang daripada sokongan anda itu,, bola memang sebati dengan diri anda..

1 comment:

eik`S noName said...

btol doh nape mu kte orh....
tp lfc kaloh gok...kes reinkeliru dgn belon pantai....cessshhhh....