Sunday, October 11, 2009

Salam 1.0

Tadi aku dah tertekan enter lepas tulis tajuk. Maka terpostlah tajuk Salam tanpa sebarang isi.
Aku malas nak delete yang tadi..Teruskan saje dengan tajuk Salam 1.0..

Cerita Bermula...

Hari itu hari jumaat. Aku masih ingat dengan jelas..Ya, aku yakin lagi pasti.

"Baru 2 hari lepas kot.....bukan 2 bulan lepas pun" Balas satu suara..

Ahh..Ikut suka aku la...blog aku..ko pedulik ape..baru dramatik beb!

Sambung cerita.

Pada hari jumaat, semua manusia muslim yang berjantina lelaki khususnya akan pergi ke Masjid.

"Hari ini cukup special. Kerana, walau semalas mane pun malaun itu untuk ke masjid, nak tak nak, hari jumaat, die tetap kene pergi masjid..." Terang tok guru aku.

Penuh bersemangat die memberi penerangan. Berurat tekaknya...Terketar-ketar tangan dan badannya..Bersemangat benar orang tua ni..Ujar aku dalam hati...

"Jap..tok nak ke tandas...dah tak tahan sangat ni.."

Cis. Tak tahan nak kencing rupanye. Patutlah badan terketar-ketar. Gelisah semacam. Macam nak sepak-sepak je aku tengok. Tak reti nak duduk diam.

Berbalik kepada tajuk asal, hari jumaat aritu, seperti manusia muslim lain, aku ke masjid. Biasanya masjid UiTM..tapi hari tu Masjid Kampung..sebab aku balik.

"Pantang cuti, mesti nak balik.."

Ahh..Itu adalah kata-kata mereka yang jeles. Sedikit pun tidak memberi efek kepada aku. Tolonglah, buang sifat jelez itu. Ataupun, terus terang je korang jelez. Takyah mengcover diri anda lagi.

Sambung lagi cerita.

Selepas selesai semuanya, aku mengangkatkan punggung aku. Tanda dah nak balik. Aku dengan sorang kawan aku. Automatik dari dulu lagi, bile aku angkat punggung, die pom akan bangun jugak. Pastu lepak tepi masjid. Borak borak berinformatif.

Sekian, aku pun menghabiskan cerita ini.

Jadi..

Apakah motif entri hari ini?

Saje tulis post..Gatal tangan. Point takde, nak tulis jugak.

Dan..

Apakah kaitan post ini dengan tajuk diatas?

Juga tiada.

Celaka serius muka beliau....

4 comments:

denn said...

apa cite nih.?xpahang,,haha..

denn said...

apa cite nih.?xpahang,,haha..

denn said...

apa cite nih.?xpahang,,haha..

eyemeroll said...

xdop crite pom..haha