Saturday, October 24, 2009

Test 2/2

Masuk je dalam dewan.

Mission 1 : Cari port sesuai.

Aku mengintai di seluruh sudut dewan. Memerhati sambil membuat penelitian. Dengan begitu rakus dan berhati-hati, aku kaji seluruh sudut tersebut. Setelah beberapa ketika, aku jumpe jugak tempat strategik untuk meniru. Ditengah dewan, belah kiri sekali.Ssudut terpencil.

Mission 2 : Teman

Port yang sesuai semata-mata adalah tidaklah memadai. Boleh dikatakan sia-sia. Aku perlukan teman. Teman yang kamcing. Kamcing dan bijak. Tapi tidak kedekut ilmu untuk dikongsikan bersama. Aku suka teman macam ni. Sanggup memberi tiru dan meniru. Pemikiran ala komunis.

Mission 3 : Tanda tempat untuk konco

Semalam aku tensen time study. Buat 1 soalan, tak dapat. Buat soalan lain, still tak dapat jawapan. Rasa macam nak gigit je tupperware kat atas meja. Sayang roomate aku xde. Kalo tak dah lame aku sumbat tupperware dalam mulut die.

Dikala itu jugak sorang mamalia msg aku.

"Ko study Tuto 31 - 37. Aku study 38 - 44. Kita bagi-bagi jawapn esok"

Dengan penuh keserian dan keriangan dimuka, aku membalas..

"Orait"

Maka, bermulalah rancangan meniru yang terakhir. Sumpah yang terakhir kali. Sebab test ni la test terakhir tok sem ni.

So, aku kene cari port untuk beliau dalam dewan ni.

Pusing kiri, dah ada kawan aku yang aku set nak tiru, Tengok depan, dah ada si gadis manis tapi kurang jelita, Pusing belakang, ada mamat yang muka macam tengah tahan berak. Pusing kanan, dinding. Opps. Aku ada masalah. Tak sempat nak buat pape, test dah pun start. Beliau tak datang lagi. So, bye bye my plan.....

Kesudahannya..

Akhirnya, aku tidak meniru. Sebaliknya kawan aku yang aku set nak tiru tu plak yang meniru aku. Siot betul. Tapi takpe, kurang-kurang aku ada teman nanti kalau aku fail test ni.

Konco aku untuk meniru plak? Tak habis habis marah kat aku kes tak simpan tempat. Aku buat-buat tuli. Slamber.




Jom meluncur bersama Barney~

3 comments:

macha_sezs said...

hahaha.

kita hanya merancang..tuhan yang menentukan..

Darkkadabra said...

Aku paham kegagalan ko. Sebab tu aku selalu bekap dengan nota kecil.

Yo!

eyemeroll said...

@macha - terharu aku mendengar ayat-ayat tersebut..Khususnya drpd ko..hehe

@darkk - ahh..Aku terlupa nak bwak toyol. Aku akan ambil iktibar...