Tuesday, October 6, 2009

Mustahil

Entri ini dimulakan dengan lafaz:

"Kalau awak dapat dekan sem ni, sem depan awak boleh terus sambung degree kat shah alam........"

Agak terkejut setelah aku mendengar kata-kata ni. Bulu roma aku meremang. Tapi aku buat-buat relax. Kontrol macho. Dengan nada selamber aku bertanyakan lebih lanjut. Puas hati dengan penerangan, aku mengucapkan terima kasih dan terus melangkah pergi dengan sopan.

Begitulah sopannye aku dihadapan koordinator program aku. Aku suka style die, betul-betul manusia jurusan engineering..slamber, tak skema, dan memahami student.

Tapi, hal yang lebih serius,..lagi serius berbanding Chelsea vs Liverpool, lagi penting berbanding kisah cinta kucing aku dengan Miley (kucing rumah sebelah).

Kalau aku dapat dekan, degree menanti aku sem depan.

Baru tadi aku tau hal ni. Tu pun lepas aku jumpe KP. Siot betol. Desus hati aku. Aku tak tau kepada sape "siot" itu ditujukan. Tapi tetap siot.

Dikala aku melepaskan harapan untuk mendapat dekan kali ni, dikala aku kecewa dengan test 2 untuk setiap subjek aku sem ni, datang pula tawaran ini.

Tawaran yang agak mustahil untuk dilepaskan. Begitu mustahil. Amat mustahil. Dalam erti kata lain adalah mustahil..Mustahil. Ok ok..aku stop gune ayat tu.

It is one in a lifetime oppurtunity.

Berbelit jari aku menaip ayat itu. Tapi begitulah agak-agaknya orang putih kata.

So, apa yang akan aku lakukan?

Teruskan main game, tido, tengok muvie, surf tenet.

Period.

Sebagai penutup tirai.

Aku dapat tawaran..yeah..

4 comments:

macha_sezs said...

mana gambar?

hahaha~

eyemeroll said...

ahh...
sy dah upload...
hehe

Anonymous said...

bro, aku x sangke aku terpakai gamba headbanging yang same kat post aku semalam. kebetulan haha

btw, tentang tawaran tu, kalau x silap aku kite boleh sambung degree tapi start balik dari part 1. tapi kalau kite ade diploma, kite boleh langkau 2 sem degree kite nanti. x tau la kesahihan informasi ni

eyemeroll said...

yup..aku pom ada jgk dgr cmtuh..
ada jgk info bru aku dpt yg ckp kite dh xleh skip dh 2 sem..

tpi sume aku x pasti sahih ke x..tunggu nnti aku ada mase aku tnye kp aku..hehe

gmbr?
lulz