Monday, October 19, 2009

Hari yang berjaya

Semalam aku angkat laptop baru. Menggantikan desktop ku yang otai.

Aku angkat laptop TOSHIBA Satellite L510. Core 2 duo, dgn ATI Radeon graphic. Boleh tahan la jugak..

Kenapa bukan dell atau acer mahupun HP?

: Acer sux. Dell no luck. HP not a good choice.

Kurang-kurang boleh aku lepas geram main game. Graphic laptop ni agak power, COD 4 pun slamber dek je bleh main.

Hari ni plak, aku dapat bonus., Kelas batal. Bermakna satu hari aku free.

So, macam biasa, sbgai seorang mahasiswa, kita kene ada gaya mahasiswa. Pemikiran kena matang. Segala tindak tanduk haruslah di plan terlebih dahulu. Supaya masa pada hari ini tidak disia-siakan begitu sahaja. Jadi, tanpa berlengah masa, aku pun plan la.

Kita lelaki takde la buat plan kene tulis-tulis. Takdela buat jadual stady siap print lekat kat notis board. Sume letak dalam kepala je. Yang penting disiplin. Heh, aku cukup berdisiplin. Agaknye la.

Kalau diikutkan, test Jumaat & Sabtu ni. Hari ni baru hari Senin. Stadi awal-awal ni agak tak praktikal bagi aku. Malam nanti la jenguk-jenguk nota skit. So, aku malas nk fikir panjang-panjang, dah dapat peluang, aku pun menghadap la laptop aku.

Tengah-tengah syok main, sedar-sedar dah zohor. Seraya dengan itu, marila sorang makhluk tu, menyapa aku dari belakang, tanpa memberi sebarang salam mahupun ucapan alu aluan. Style makhluk zaman sekarang kononnye..

"Oii..Kuiz esok ko dah stadi?"

Fuuh. Suaranye merdu. Lunak sekali. Tapi kontra benar dengan isi ayat itu. Kuiz..Dengan ligat neutron memproses perkataan KUIZ di dalam benakku.

Seraya dengan itu juga aku hampir mencarut. Tapi iman aku masih kuat. Mencarut itu berdosa. Jadi aku pendamkan ayat itu.

"Oh, malam nanti aku stady r"

Selambe je aku jawab. Padahal kepala dah pusing. Malam ni aku dah ada plan. Tapi esok kuiz.

Selalunye kuiz ni aku tak pernah kisah mane pun. Tapi markah Test 2 aku hari tu cukup membanggakan sekaligus membuatkan aku ketandusan markah.

Jadi aku pun tukar plan, petang kene stadi.

Lepas solat zohor, sblm stadi, aku layan fifa dulu, baru stadi lepas tu. Fikir aku.

So aku pun main la game. Main, main, dan main, Tengok jam.
.
.
.
.
.
.

6.30

.
.
.
.
.

Begitulah berjayanya aku pada hari ini. Dan sekarang sibuk melayan FB n Blog.

Jadi, apakah kesudahan kehidupan mahasiswa yang pandai membuat plan ini? Ikuti sambungannya di URL yang sama, jam yang berlainan, dan pada hari yang ikut suke beliau nak tulis entri hari ape.

6 comments:

macha_sezs said...

hahaha.biasa. semua mahasiswa yang cemerlang macam kita....

hahaha~

eyemeroll said...

oh..sebab tu kita jadi mahasiswa yang cemerlang...haha

eik`S noName said...
This comment has been removed by a blog administrator.
eik`S noName said...

cesh milo.....toshiba...leh aku nok pinjam???
haha

Anonymous said...

hahaha bro... pe cite? kate minat desktop? last2 angkat laptop plak. ish3 trektor hihi

btw, brape harge toshiba ko beli tu? nice choice dude. jage elok2 laptop tu. laptop boleh tahan lame kalau ko jage elok2. even acer like mine =)




p/s: hidup acer! haha

eyemeroll said...

@eik-aku bg pnjm bateri dh r..orait?hehe

@aimanth- hahaha..desktop still aku pakai...laptop ni memudahkan kerja..so gune jugak la..hehe

hurm..
RM2600+

uish..ko terasa ke aku kate acer sux...mksud aku customer service die r...j

gn ko pkir lain plak..hehe