Sunday, October 4, 2009

Esok kelas batal

Tajuk ini merupakan hadiah kepada diri aku sendiri. Tak kisah korang nak kata apa. Aku tetap nak hadiahkan kat aku. Ya..Aku sedar akan satu fakta. Korang semua jelez. Ceh. Inilah orang kita. Pantang tengok orang senang, mesti berdengki.

Esok Tun Mahathir akan memberikan satu talk selama 2 jam di sini. Atas dasar itulah kelas aku batal. Dah pasti bersebab, baru kelas nak batal. Kalau tak, haram.

Inilah lecturer, terlalu skema. Asyik ikut peraturan. Aku tidak suka sikap lecturer seperti ini. Kita perlukan lebih ramai lecturer yang sempoi dan bersahaja, supaya student dapat merasakan erti menjadi student yang sebenar. Iaitu tidur lama, main game, ponteng kelas...dan berbagai2 aktiviti yang berfaedah lagi.

Aku tak faham kenapa orang kata aku tak layak untuk jadi pemimpin. Pemikiran aku dah cukup bernas. Mungkin mereka tak sekreatif aku. Bisik hati aku.

Pagi tadi lecturer aku buat perangai dia lagi. Sebelum aku komen,ingin aku tegaskan disini bahawa aku respek beliau. Beliau berpangkat Prof. Aku yakin bukan "Prof" beli. Mudah-mudahan. Beliau rajin memberi nasihat. Tapi nasihatnya adalah berganda-ganda. Kalau orang perempuan suke membebel or bergosip. Lecturer aku ini suka memberi nasihat. Bagus bukan? Ya, terlalu bagus. 1 minit/nasihat..untuk kelas 2 jam..dari segi matematiknya...

Kita boleh simpulkan:

1 jam = 60 minit.

Jadi

60 nasihat dalam masa satu jam.

60 X 2 = 120.

120 nasihat per kelas. Begitulah hebatnya lecturer aku.

Sumpah telinga aku berdesing. Sekuat-kuat ayam berkokok, kuat lagi lecturer aku.
Bukan niat aku mengutuk lecturer. Siyes. Aku bukanlah pelajar yang terlalu sempoi. Aku tidak pernah tidur dalam kelas. Ponteng pun hanya 4 5 6 kali. Tolong jangan baca 456, kerana itu akan membuatkan aku rasa terhina sekali.



Kepada lecturer-lecturer mahupun bakal lecturer, please..jangan sesekali berbuat demikian. Kerana.....kerana...ahh..ilham tak datang. Jadi setakat ini sahaja entri aku pada kali ini.

P/S: Setting blog aku tak menjadi. Gambar dah letak, tapi tak mau keluar. Setting post dah ejaz, tapi tak berubah2. Rasa nak bomoh je blogger.

Sekali lagi..gambar sebagai penutup kata

"Saya datang lagi bersama tora..."


No comments: