Tuesday, October 13, 2009

Dikala final exam mula menjelma...

Lagi 2 minggu sebelum Final Exam bermula. Kertas aku yang pertama bakal dijadualkan pada 30 Hb. Kertas Bel (English) je pun. Kacang je. 2 subjek killer plak duk hujung-hujung jadual.

Last paper 13 Hb. Alhamdulillah, dapat jugak aku balik awal sem ni. Turn aku nak membabaikan mereka yang telah babaikan aku pada sem 1 dan 2 dulu. Aku nak rekod video nanti. Biar diorang jelez.

Aku ada perasan la jugak, kalau dulu, student-student kat sini pasti tidak lari dengan perangai buruknya. Tapi skang ni, berubah dalam sekelip mata. Tak lain tak bukan, masing-masing duk berdebar dengan final exam.

Dieorang patutnya tiru contoh aku, relax je..Stay calm. Test 2 mat hancur, tapi tetap relax. Takde tanda-tanda menyesal, mahupun tanda-tanda nak study. Entah bile aku nak berubah.huhu...

Ahh, sebelum aku terlanjur topik,...Inilah antara perubahan di kampus aku yang sememangnya jarang dan mustahil sekali untuk berlaku...

1. Library penuh. Tapi senyap. Takde langsung suara-suara yang lari pitchingnya. Muka orang kat dalam tu plak seriyes gile. Macam dah takde perasaan gembira lagi dalam dunia ni. Macam perasaan Harry time berjumpa dengan makhluk yang jaga Azkaban tu.

2. Malam-malam kolej sunyi dan sepi. Kalau malam-malam yang biasa, pasti ada bunyi kanak-kanak terencat akal. Pasti ada yang menjerit. Diselang seli pula oleh deruan saki baki mercun yang belum habis. Ada jugak jenis yang berkaraoke dalam bilik. Satu set karaoke cukup lengkap. Rasa nak sepak-sepak je muka beliau yang berkaraoke tu.

3. Bilangan couple berdating mula berkurangan. Boleh dikatakan satu keajaiban, tanpa kehadiran ahli ahli dakwah mahupun ustaz-ustaz, mereka tidak lagi bersama-sama. You jump.,Fine.. I find another one later.

4. Food court sentiasa penuh. Dulu penuh orang dating. Tapi sekarang, nak kata berdating, macam tak logik. Satu meja 10 orang. Aku pun heran macaman boleh muat 10 orang. Slalunya aku duduk 4 orang pun dah tak cukup kerusi. Yang lagi hairan, saiz xxl pun ada jugak kat situ.

5. Bilik lecturer sentiasa penuh. Ini memang keajaiban. Dulu bilik lecturer sentiasa kosong. Sampaikan lecturer boleh tidur atas lantai je kalau tak sempat nak balik..Dah sure takde orang ambil kisah... Takde orang langsung yang nak jenguk. Skang ni, asyik-asyik ada student lawat. Ada tu lawat sekadar nak borak-borak kosong. Takde soalan pun nak tanya. Loyar buruk la tu.

6. Kaki tidur skang ni jadi kaki stadi.


"Ko buat pe mat? Tido ke?"

"Tak ah. Stadi"..

"Apa?!..Stadi??

Ya Allah, ampunkanlah dosa hambamu ini.....
"

Sampai ada yang ingat dah nak kiamat.


Aku? Sentiasa relax. Hidup kene enjoy...Aku pegang prinsip tu.....lalala~

Ahh..entri kali ini tiada gambar...Harap maklum. Tak sempat nak upload.

2 comments:

macha_sezs said...

hoh.kontra benar U kita.

hahaha~

eik`S noName said...

hidup mu mmg koyaaa