Thursday, September 2, 2010

Nostalgia hari khamis

Lepas 2 3 hari baru dapat update balik. Terima kasih encik internet. Anda memberi saya masa dan semangat yang waja untuk belajar dengan tekun sekali bagi menghadapi test.

.....

Menulis kadang-kadang perlukan ilham. Dan kadang-kadang hanya perlukan carutan. Bergantunglah kepada mood, ilmu serta kreativiti pada waktu itu.

Dan sekarang aku menulis berdasarkan mood. Lupakan grammatical error. Kalau cikgu bm aku masa sekolah dulu baca artikel ni, mesti dah merah telinga aku kena maki. Apa jenis melayu ni guna "dan" di awal ayat. Dan seperti biasa, mesti dia ugut aku untuk ambil spm julai. Aku buat-buat cemas. Macam biasa. Kena tunjuk reaksi gelabah sikit. Berlakon. Ok. Itu cerita lain.

Merdeka dah lepas. Oleh sebab encik internet kedekut internet 2 3 hari lepas, tak sempatlah aku nak update mahupun mengucapkan kata-kata nasionalis kepada pembaca.

5 test dah berlalu dengan jayanya. 3/5 dapat dijawab dengan penuh berhemah. 2 daripadanya dijangka bakal membuatkan aku mental down di masa hadapan. Apa-apa pun, past is past. Salah aku, sebab tak sediakan toyol dengan jayanya.

Dan hari ini hari khamis. Cuaca mendung. Mendung tak hujan. Best. Ada petanda orang muda-muda cakap. Petanda jiwa gembira. Tu orang muda-muda cakaplah.

Oh. Dan aku rasa ada betulnya. Sebab.




Nanti 9.30 malam, sani express.

Terengganu, jangan kau lari dari peta.

2 comments:

- koroe - said...

sedap doh wase org tu bley balek raye..haha

eik`S noName said...

ehh...mane peta terengganu nie. puas aku cari, tp xjumpe2