Monday, September 27, 2010

Review Cerita

Hari ni aku nak update review cerita yang aku dah layan minggu ni.

1. Resident Evil.

malas nak cerita panjang pasal movie ni. Awal-awal lagi dah tau yang jalan cerita dia bosan dan tak hebat. Cuma sebab terlampau bosan dan sebab-sebab sampingan yang lain, aku tonton jugak. Efek ok la. Jalan cerita tak ok. Jadi overall tak best.

2. magika.

Lepas dengar sinopsis dan serba sedikit komen dari mereka-mereka yang terlibat dalam pembikinan cerita ni, aku decide untuk pertaruh wang aku keatas cerita ni. Sebab apa? Sebab dari apa yang aku dengar, dan sinopsis yang aku baca, jalan cerita dia macam unik. Lain dari yang lain. Lagipun , berunsurkan budaya dan lagenda melayu. Lagi la aku suka.

Dan lepas tengok, aku memang puas hati. Satu kelainan dari Edry.

Cuma kekurangan cerita ni adalah sebab terhad. Ramai pelakon-pelakon otai dalam cerita ni. Tapi semua muncul sekejap-sekejap je. masa terhad.

Lagi menarik, walaupun cerita ni menghimpunkan watak-watak lagenda, tapi dia ubah perwatakan watak lagenda tu. menarik bukan?

Lawak pun menjadi dan tak basi. Paling aku suka lawak Sabri Yunus ketika bercakap dengan Puteri Gunung Ledang. Kritikan dan bidasan yang lawak, tapi penuh dengan makna.

Efek animasi pun cukup hebat. Tak keterlaluan la kalau aku samatarafkan animasinya dengan cicakman.

Sebenarnya panjang kalau aku nak cerita satu persatu. Jadi secara ringkasnya, walaupun ada sedikit kekurangan, tapi bagi aku tetap mantap. Satu kelainan bagi industri perfileman di tanah melayu. Thumbs up!

3. Liar Game movie.

Sirius. Aku kecewa.

Tak banyak saspen dan perkara-perkara yang tak boleh diduga dalam cerita ni. Kalau kau seorang pengikut dan peminat tegar Liar Game, dari awal sampai habis korang boleh agak dan teka apa benda yang bakal terjadi. Walaupun dia cuba terapkan unsur saspen macam dalam drama, tetap tak menjadi.

Cara Akiyama berlawan biasa je. Tak ada skill genius tahap dewa. Tak ada. Semua simple. Siap kalah bodoh di awal game. Apekejadahnya?

Ending pun mengecewakan.

Overall? Kecewa. Tapi bagi yang tak pernah tengok Liar Game, aku rasa elok juga tengok cerita ni. Kenalkan diri anda dengan cerita menipu ni. Tak rugi.

Ok.

Sekian kali ni.

3 comments:

istalkfaisean said...

mana nak tgok liar game the movie? bg link bleh?

- koroe - said...

aku suke spongebob..cite nye mudah ringkas dan lucu.haha..aku prefer cite yg xyoh pk.juz watch n laugh.

opiniyen aku la.a.a.haha..

eyemeroll said...

Try cek dekat theamh.com

@ fakrul - aku lagi prefer shin chan. lawak yang berasas sikit. kah3x.