Tuesday, September 28, 2010

Gossip Facebook

Jom bergossip pasal facebook.

....

Selepas berfikir panjang, maka aku mendapati tak salah kalau aku menggunakan facebook untuk bersosial dengan dunia luar. Dah nama pun jaringan bersosial. Ye tak?

Jadi, aku buat keputusan berani mati iaitu untuk approve kesemua 150 friend request yang aku hold buat sekian lama. Tekad. Biarlah. Tak salah berkenalan melalui facebook ni. Mungkin menarik. Aku menyedapkan hati sendiri.

Semua mereka-mereka yang asing dan tak dikenali termasuk beberapa orang yang aku anti aku approve. Biarkan. Tak berisiko sangat. Aku meyakinkan hati aku lagi.

Ah. Lagipun mungkin ada beberapa kerat yang add sebab kenal aku melalui blog. Aku mula berusaha keras mencari point-point untuk dijadikan sandaran yang berasas. Ye la. Aku tak kisah kalau orang add sebab kenal aku ikut blog. Blog ni bagus.

Tapi.

Malam tadi. Sedang syok aku online, melayan diri sendiri dengan segala maklumat di hujung jari, ada 2 orang yang approach aku punya facebook chat. Aku syak Ik, tak pun Syafik. Paling-paling optimis la tu.

Rupanya tak. Yang ping aku tu adalah 2 orang yang aku baru je approve. Tak kenal. Asing. Biarlah. Mungkin peminat blog. Aku mula lupa diri dan berangan-angan. Jadi aku pun layan.

Sambil-sambil layan, aku perasan style chatting yang pelik dan begitu out dated. Maka aku merajinkan diri aku untuk membuat sedikit kajian peribadi keatas 2 orang humo sapien yang tak dikenali tersebut.

Lepas sedikit research.

.
.
.
.
.


Dem!

Kenapalah bengap sangat aku pergi layan.
Seorang tu umur 15. Seorang lagi umur 14.

Masing-masing sibuk cari teman nak mengawan agaknya.

Cepat-cepat aku remove from friends.

4 comments:

iyliaH said...

hahahahhahahahahhahaaa!
sengal gila!
mayB they try to fren wit u :)

ezzat hachiko said...

muahaha!! strangers memang sucks!! aku pon salu remove je. duk hye2. Geli mak nyah~~~

- koroe - said...

aku layan sume org kat fb aku.bkn knl aku pon kan.lagipon,aku kesian pada mereka2 yg gersang lagi kesunyian..haha..ape salah mereka hingga diperlakukan sebegini kan..haha..tapi kalo yg knl aku tu, aku dop mcm2 la.haha.nanti repot kat parent aku kang,jatuh la saham aku..haha

eyemeroll said...

@ iylia - agaknya. tapi saya tak friendly. kah3x.

@ ty - yeah. itulah ty!

@ koroe - aku ok je. tapi budak kecik? tak pernah terpikir. haha