Saturday, April 3, 2010

Segemen BBC Lagi ~

Salam Sejahtera.

Time aku tulis entri ni, boleh dikatakan rata-rata penyokong Man U masih lagi cuba mengesat linangan air mata masing-masing. Ada yang siap dengan hingus. Sedih benor.

Sejujurnya, aku pun terkejut jugak dengan keputusan ni. Walaupun slot permainan diisi dengan beberapa kontroversi, hasilnya tetap Man U 1 Chelsea 2.

Sebelum perlawanan, aku tak berani nak simpulkan kemenangan Chelsea memandangkan gelanggang perlawanan adalah kubu kuat setan berwarna merah ini, Old Trafford. Tapi ketiadaan pendokong utama iaitu Wayne the Rude Boy dalam team setan merah ternyata mencacatkan keseluruhan pergerakan team setan ini.

Melihatkan Abang Berbatov dan Mamat sepet dari asia sebagai pendokong utama ternyata satu kelegaan bagi semua penyokong Chelsea.. Satu kesilapan taktikal dari pihak setan. Mungkin para jin-jin tidak dapat menyenaraikan pemain yang lebih baik daripada ini bagi mengganti Rooney.

Chelsea pula mengambil kesempatan daripada rehat panjang [ terima kasih kepada team Mourinho yang menghantar mereka pulang awal ] dan ketiadaan The Rude Boy untuk mendominasi permainan. Sejujurnya, inilah permainan terbaik daripada Chelsea sejak dibawah kendalian Ancelotti. Menggunakan peluang sebaiknya, defend dengan kemas, banyak pintas bola, dan kawalan bola yang rapi. Cukup sempurna.

Gol Joe Cole menjadi gol pemisah memandangkan aku syak ada beberapa kerat dari penyokong MU yang tidak akan lekang mempersoalkan gol Abang Drog the Rock Guy yang mana kelihatan offside. Oh, sudah pasti Pak Alex juga akan memberontak sekeras kerasnya berhubung keputusan ini memandangkan itu adalah hobi sampingan beliau. Mengutuk dan mencari masalah dengan pengadil.

Jika dilihat dari sudut kemanusiaan pula, gol MU juga sepatutnya dipersoalkan oleh peminat Chelsea. So, situasi kelihatan adil kepada aku.

Lupakan kontroversi tu...oh dan aku tak tahu lah kalau ada kes bakar kerusi atau meja dari pihak setan merah ni. Mungkin ada ya. Mungkin. Kerana team bola warna merah selalunya tak pandai nak main mudah-mudah. Kalau menang dieorang ketawa. Kalau kalah dieorang memberontak. Situasi yang sama di Malaysia.

Jadi, persoalan mengenai perebutan takhta liga.

Arsenal - Hampir tertutup.
Liverpool - Err..sejak bila Liverpool rebut piala liga?
Man U - Perlu mengharapkan ihsan Chelsea untuk menjadi juara.
Chelsea - Oh. Tak perlu aku huraikan lagi...


Dan sebelum aku terlupa. Ada beberapa pihak cuba mengatakan bahawa Manchester United adalah salah satu daripada propaganda freemason. Ada logiknya. Malahan team ini sendiri telah mengaku bahawa mereka adalah Red Devil yang juga bermaksud Setan Merah. Jadi, kita sebagai umat manusia perlulah bersama-sama menentang kuasa jahat ini..Sila renung dan fikirkan.

Ok. Sekian segmen BBC. Moga Chelsea menang musim ini~

2 comments:

eik`S noName said...

owh...sungguh sedap dah entry nie...
tp ble kuar sal Liverpool...menjadi lain perasaan aku...entah mengapa...
hahaha
boooooo Man U

eyemeroll said...

haha...
liverpool..tu fakta jugak ik..haha