Sunday, April 18, 2010

Kebizian

Aku bizi kembali.

Ya.

"Tak tipu"...

Kata aku dengan penuh semangat.
------

Chelsea kalah. So, secara adilnya tidak adil lah kalau aku tak manaip kertas kerja bagi menerangkan segala kelakuan pemain semalam. Kalau Chelsea menang, dengan riak, takabur dan segala yang menjerumus ke arah syirik aku berpewatakan. Seolah-olah kuasa baik telah menakluki dunia. Seakan-akan lupa akan dajal tetap akan muncul.

Setan akan sentiasa berleluasa. Tapi kebaikan akan sentiasa berusaha. Setan merapatkan kedudukan, kami memantapkan perlawanan.

Ok. Mengenai game semalam.


First Half.



Macam biasa, aku tak tengok. Skip.


Second Half.


Disebabkan Chelsea mula tergugat oleh kerakusan puak Tottenham dalam misi menyelamatkan diri sendiri, mereka mula mengasak dengan gasaknya. Terang-terangan Chelsea menunjukkan bahawa mereka terdesak untuk menang dan menyekat kemaraan setan. Kebaikan harus ditegakkan walau apa cara. Gaduh pun gaduh lah. Merah pun merah lah.

Sumpah aku tak faham. John Terry sedikit dirasuk semalam. Seolah-olah meminta kad merah dari pengadil seawal-awal perlawanan. Dan pengadil dengan adil dan saksama nya menghadiakan kad merah itu. Terry dengan penuh keriangan keluar dari padang. Yes. Merah. Tanda setan lagi...

Chelsea main full out attack. Kecuali Cech tak join sama. Kejadah apa keeper nak join sama serang se awal minit pertama second half.

Serang serang dan serang. Tottenham ternyata cemas. Mereka berhempas pulas. Tapi defender dieorang bermain macam dah ready nak mati esok. Bermati-matian mereka defend. Keeper terlepas, tak apa. Defend lagi ada. See..? Unik. Selalunya defend tak ada keeper ada, tapi sekarang lain.

Dan disebabkan mereka agak kasihan melihat Chelsea begitu berhempas pulas, mereka menghadiahkan satu gol kepada Chelsea. Tanda sporting....


Setan menghampiri lagi. Aku pandang ke depan. Ah....Liverpool? Big 7....tergugat kah?..Tak tahu lah.....

No comments: