Tuesday, April 13, 2010

Gelak Khas

Salam Sejahtera.

Bangun pagi tadi. Tengok jam. Dah pukul 7 pagi. Tengok tarikh. 13 April. Heh. Waktu yang aku nanti dah tiba.

Tapi itu tiada kaitan langsung sebenarnya dengan entri hari ni.
---

Hari ni aku nak tulis pasal segmen Gelak Khas. Ya. Segmen bodoh yang khas dibuatkan untuk anda gelak.

Haritu aku terjumpa link donwload sitkom ni kat dalam blog mana entah. Jadi aku pun dengan rakusnya mendownload sebanyak mungkin sitkom ini. Aku memilih jugak untuk download cerita sebenarnya. Tak hebat la main tibai je semua cerita.

Almaklumlah, capacity hard disk aku ni tak reti-reti nak bertukar warna biru. Asyik merah je. Kalau dalam cerita utramen, ni tandanya utramen tu nak mati. Dah nyawa-nyawa ikan. So, time ni lah budak-budak dan pakcik yang menonton tu nak eksited. Sebab dah tahu, time ni lah utramen nak dapat tenaga macam baru lepas minum super power. Selamber je jadi ganas balik dan menang.

Berbalik kepada sitkom gelak khas ni...
Aku bukan nak maki kutuk sesuka hati cerita ni. Sekadar nak bagi review.

Sitkom ni dilakonkan oleh kumpulan sepah dan beberapa orang pelakon tambahan yang beranak dari Raja Lawak. Walaupun banyak cacat cela, tapi ok bagi aku.

Kalau nak jawapan sejujurnya, sumpah lawak dieorang basi. Lawak biasa-biasa. Tak banyak lawak baru. Banyak yang mengada ditambah pula dengan nada suara menerang macam orang nak berak. Tapi ok la. Dieorang ni boleh la ganti senario.

Cuma masalah dengan malaun sepah ni, dieorang tak reti cover gelak. Dieorang buat lawak, dieorang pakat gelak sendiri. Tak ke kerja gila tu? Ada satu episod tu, dieorang tak dapat tahan gelak, so dieorang pakat gelak kuat-kuat. Nampak la macam memang adegan tu dieorang kena gelak. Aku pun gelak la jugak. Gelak sebab dieorang gelak.

Untuk lawak berkualiti, sitkom ni langsung tak menepati ciri-ciri. Tapi kalau dah assignment datang bertimbun, test datang berderet, diselangi kuiz dan markah test sebelum ni yang nyawa-nyawa ikan, tak kisah lawak jenis apa. Mesti kau tibai je kan? Kan?

3 comments:

anetdoct said...

hehe, lawak sepah yg bersepah-sepah..

I'm None said...

sepah ker, gelak khas ke, ape ker..... aku mmg x minat langsung.... lawak bodo jer...

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

gelak jangan x gelak..hahahahaahhahaahahahahahahahah