Sunday, April 11, 2010

Real !@#$%&*^*

Salam Sejahtera.

Entri hari ni aku nak maki-maki Real Madrid.

Punya la kuat semangat aku pagi tadi. Nak tengok Ronaldo, Benzema dan Barca kalah punya hal. Aku bangun pagi-pagi. Kuatkan semangat. Suasana yang nyaman memang menyuruh aku untuk lupakan bola dan terus berjuang dengan tidur. Tapi. Tak apa. Real Madrid punya pasal. Aku bangun jugak.

Berbekal kan keyakinan kehenseman Ronaldo yang jauh lebih mengancam kaum perempuan berbanding Messi yang bermuka bayi basi, aku meletakkan harapan yang Ronaldo akan mempamerkan aksi hebat.

Tapi silap. Corak permainan Real Madrid gila bosan. Ronaldo macam biasa. Dengan skill tersendiri. Tapi bila tak ada resepi, jangan lah bermimpi Real nak skor.

Lepas aku tak tahan sangat..

Aku mesej peminat tegar Real.

"Kejadah apa R.Madrid main macam ni?"

....

"Oh. Ni memang style R.Madrid. Corak dia memang bosan.."

Aku tak kisah la kalau ni memang corak dia. Janji dapat menang. Tup-tup Real bolos. Dan di separuh masa ke 2 bolos lagi.

Aku memang anti-barca. Disebabkan oleh beberapa sejarah pada zaman besi dulu yang tidak dicatatkan oleh sejarawan Melayu, aku seoalah-olah memang ditakdirkan untuk membenci Barca melebihi kelab lain.

Tapi semalam aku rasa nak lempang-lempang coach Real. Real main gila hambar. Passing langsung tak kemas. Serangan tak kreatif langsung. Asyik serang dari wing, masuk tengah. Pastu bola dieorang pakat bagi kat pemain Barca balik. WTF. Dah tahu taktik tak menjadi, tak reti-reti nak tukar strategi.

Mujur Cassilas agak cemerlang la jugak. Sebab kalau tak Messi dah skor 2 3 biji lagi. Yang mana memang aku elergik tengok Adik Messi ni skor. Tapi nak buat macam mana, aku ngaku. Dia pemain Barca yang paling gila dan bahaya.

Kalau nak diikutkan, midfielder Real dah cukup ganas. Penyerang Real pun tak kurang hebatnya. Higuan. Benzema. Nak dibandingkan dengan Barca yang mengharapkan Adik Messi semata-mata.

Tapi nak buat macamana. Real Madrid akhirnya diakui setahap dengan Liverpool pada musim ini. Kecuali Real di tangga ke 2. Bukan ke 6 atau ke 7.

Dan setelah game berakhir, sememangnya Real perlukan coach yang lebih hebat. Sejujurnya aku berpendapat bahawa Rafael Benitez bukanlah orangnya. Dia telah diberi satu team yang penuh dengan bintang. Tapi gagal. Tak macam team lain yang hanya mempunyai 1 dan 2 bintang.

Mourinho kah penyelesaian nya? Memang ramai yang bersetuju. Tapi mungkin kah Mourinho sanggup berhijrah ke La Liga sedangkan cita-cita nya untuk ke EPL kembali? Aku tak tahu. Dan aku tahu kau orang pun tak tahu. Jadi, kita sama-sama lah tunggu.

3 comments:

Darkk said...

Kihkih. Kalah.

La viva, Barca!

eyemeroll said...

Heh. Takkan sejak Arsenal kalah kau sokong Barca plak...Hehe

:: razee :: said...

weh,
aku minat barca..
terer gile barca..
mmg team feberet aku la barca nih..
walaupon aku mmg x minat bola..