Saturday, April 17, 2010

Review Bola [ MAN (City vs Utd) ]

Salam Sejahtera.

Aku tetiba terpanggil untuk membuat entri jahanam ini. Memandangkan kuasa jahat semakin menular. Jadi aku perlu mengulas serba sedikit mengikut keadaan dan kepakaran.

Pertamanya meskipun tema kita sebagai manusia yang berjaya adalah untuk mencaci, mengutuk dan anti kepada sekalian kejahatan dan kuasa-kuasa setan, hari ini aku mencuba untuk tidak "bias". Biarlah keadilan yang ditonjolkan. Aku tidak memihak kebiruan apatah lagi setan..


First Half.

Aku tak tengok. Dan tiada sebarang jaringan. Jadi kita boleh skip dan terus ke second half .


Preeeeeet [Bunyi pengadil tiup wisel]


Second Half.

Kebiruan [ Nama timangan : Man City] mengawal bola sekawal kawal nya. Team setan di anak ayam kan. Tapi bila mak ayam susun gerak, kebiruan kekalutan. Bapak ayam pulak sibuk kutuk pengadil macam biasa kat tepi padang.

Pasal Man City.....Tak ada masalah dengan mana-mana posisi mahupun gerakan. Cuma kesilapan Man City adalah terletak pada penyerang dan midfielder mereka.

Ni lah orang cakap kalau dah terer susah jugak. Adebayor, Tevez, Bellamy. Semua boleh dikatakan terer-terer. Tapi kalau dah tak ada teamwork bak kata wonderpet, macamana nak berjaya? Kartun pun tahu erti kerjasama.

Bila huru hara kat gawang sendiri, ramai yang turun. Bila bola dapat kat Tevez, dengan menggunakan segala kepakaran di kaki, sampai ke area gol lawan dia bawak. Kawan kat tepi dah terkebil kebil. Mintak bola tak dapat-dapat. Adebayor pulak balas dendam. Bila bola dapat kat kaki dia, sebab Tevez kedekut sangat tadi, dia pun gelek sorang-sorang jugak. Kan hebat tu?

Man U yang di ayam kan setia berlagak macam ayam seperti biasa. Tapi macam Chelsea dulu-dulu di zaman Mourinho, pantang diberi masa lebih. Dekat-dekat nak tamat game tu la dieorang skor. Kalau Mourinho tu aku tak kisah. Dah memang strategi beliau konon-kononnya. Tapi sebab ni hal team setan, jadi tu semua kebetulan saja. Kata aku lah.

Muka Pak Alex segera berubah. Dari bengis terus bertukar keriangan keanakan. Menunjukkan muka cute beliau....

....


Sekian.

No comments: