Monday, June 28, 2010

Fashion Bergaya

Mata aku tersentak.

"Cantik betul awek ni"

Ujar aku dalam hati. Mata tajam merenung awek di hadapan. Muka dia putih berseri. Rambut ikal mayang. Panjang lebih sikit dari paras bahu. Bibirnya manis. Memang jenis wanita hot idaman lelaki. Tapi pakaiannya tak muslimah. Alah. Biasa lah. Wanita akhir zaman. Tapi sedikit pelik. Kenapa ya?

Aku merenung lagi. Ah!

Belum sempat berkata apa-apa. Matanya melirik ke arah aku. Tajam. Dia perasan jelingan aku barangkali.

Bingkas dia berjalan ke arah aku. Aku kaget. Berdebar-debar..Bila dekat, dia berbisik..

"Maaf, tapi saya tak layan muka macam awak..."

Terus dia berpaling dan pergi dengan gaya catwalk..

.
.
.
.

dan baju nya yang terbalik...





Aku terpinga. Kemudian sengih...


Dan kemudian ketawa sekuat hati,...

1 comment:

alam said...

seriously dia ckp mcm tu??