Friday, June 4, 2010

Dunia

Situasi dunia.

Berikutan penjenayah dunia telah membuat tindakan bacul dengan meraba aktivis yang penuh dengan niat murni untuk membantu warga yang ditindas, secara tidak langsung terhasil satu trend baru di facebook.

Antaranya:

Beraneka jenis group facebook dari pelbagai fahaman dan ceruk dunia telah ditubuhkan, demi memperjuangkan hak-hak kemanusiaan.

Bermacam-macam aneka jenis "profile picture" yang kiut, macho, sasa, seksi dan menawan dengan sukarela telah ditukar dengan logo mengutuk penjenayah dunia.

Ini merupakan satu aktiviti murni yang sepatutnya dijoin oleh aneka jenis umur masyarakat. Lagi bagus berbanding menunjukkan ketidakmatangan dengan merempit.

Tapi..Aku?...

Maintain. Tak join mende-mende alah macam tu.

Bukan apa. Bukannya aku ni jahil, tak berkeperimanusiaan dan sebagainya..Ilmu pasal kejadah ni tetap aku update. Berita semasa aku baca. Hati aku macam biasa, menyumpah seranah...

Aku yakin ramai orang sedar yang..

penjenayah dunia tetap kebal. Tidak merasakan sebarang reaksi. Dikutuk, dikecam, dicaci. Tapi maintain..Agak pelik...tapi..tak heran

Aku agak-agak sebab..

1) Tadi pergi saloon, penuh dengan produk L'oreal.
2) MekD 24 jam penuh orang.
3) Handphone Nokia masih 24 jam kat tangan.


......

Agak-agak, yang join group anti-anti tu...berapa orang pakai handphone Nokia?

.......

5 comments:

Iman's Umi said...

Barang dh ada, guna je la, nk buang atau musnahkan membazir plak (dh jd kwn syaitan)...seb baik den guno Samsung...kekeke, x bleh nk kata la benda2 gini, semuanya terpulang pada niat dan keikhlasan ati msg2, mcm awk katala, buat apepun, diorg ttp kebal.

eyemeroll said...

tu la pasal..
dunia mengutuk terang-terangan..
tapi terbagi support di belakang..

den pun makan mekd sminggu skali..huhu

Anonymous said...

hahaha...tu ah..kite lebih kurang duk dalam kalangan terpaksa menggunakannya...walaupom kita boleh mengelakkanya,,kan...
esyad

ezzat hachiko said...

huhu..atleast show la yang kita tentang dyeorang..
tp siyess pelik..even 1 world kecam pe yg jadi..still berleluasa..and makin kejam..
*no harm..peace!*

eyemeroll said...

hebat ty leni...hehe