Monday, June 21, 2010

Ada apa sama orang ini?

Hari ni ada orang main-main dengan aku.

***

Aku tak kisah sangat kalau nak main-main ni. Adat lah kata orang. Nak tipu aku, amek kesempatan, cuba buat diri sendiri nampak kool, biar aku nampak macam orang bangang. Tak kisah.

Tapi aku lebih suka kalau main-main ni ikut peringkat umur. Kalau umur dah meningkat dewasa, aku rasa lagi sesuai main-main ikut peringkat dewasa. Matangkan gaya kecelakaan anda, mayyizkan tahap main-main. Siap gaduh mulut depan orang lain buat apa? Tak nampak ke yang kebodohan diri sendiri tu teserlah?

Kalau semata-mata nak cipta keadaan supaya diri sendiri nampak kool, guna kaedah separa matang, silap-silap haribulan mahu je aku bagi pelempang. Tapi aku tahu. Tak afdhal cara tu.

Lemah aku. Tak terdaya nak lawan orang yang pandai putar belit ni. Manusia memang macam ni. Boleh jadi hebat bila lawan mulut. Buat yang palsu nampak betul.

Cuma aku nak tanya lah, apekejadahnya nak cipta satu keadaan bodoh, semata-mata untuk nampak kool, dengan membodoh kan orang lain. Campur pulak guna kehebatan putar belit,dengan reaksi muka segala untuk yakinkan orang lain.. Tak kisah lah macamana. Aku nampak apa yang aku nampak.

Last-last sah-sah terbukti tipu.


Apehal nye dengan orang zaman sekarang ni...?

5 comments:

IMAN'S UMI said...

Oh en3 bengang pepagi...

HonEyBuNNy said...

salam....ilanya prob sebijik cmne...itu la manusia...dia reka cerita tp dia tunjk kebodhn dri dia sendri..cakap semua nak hebat2 depan org...sdgkn semuanya penipu belaka...ila setuju sgt2 entry neh...

ezzat hachiko said...

agagaga~ cool mirol! i noe u can do it!
ignore those lil crap!
budak x kenal dunia lagi tuh..HAHA

eyemeroll said...

@ iman - bila emo baru ada mood nak tulis..hehe

@ honeybunny - oh. ada teman rupanya..;3

@ ty - trimas2..hehe..malu aku mu puji2 nih..~

Yusof Firdaus said...

rileks2 bro.... sabau je laa, tapi kalau aku, aku balas je kaw2