Thursday, February 10, 2011

Kisah Gadis Gila Kucing

Dia, sukakan kucing comot. Berbulu lebat dan bermata bulat membiru sebiru awan nimbus sememangnya ciri-ciri pilihannya. Dia, dan kucing comot, ibarat gadis perempuan comel dan lolipop. Tak boleh dipisahkan.

Ketagihannya terhadap kucing, sudah mencapai tahap infiniti. Dia, bila terjumpa kucing, kadang-kadang boleh jatuh hati. Kucing, fikirnya, adalah peneman sehidup semati.

Sampailah bila dia berjumpa dengan L. L, seorang jejaka kacak. L, berambut lebat. L, bermata bulat. Dan mata L, biru, sebiru awan nimbus. Lalu, dia fikir, inilah kucing dalam jelmaan manusia. Lalu dia fikir, L lah, peneman sehidup semati.

Hendak dijadikan cerita, dia jatuh hati pada L. Dan, seperti dia, L juga jatuh hati padanya. Lalu, dia dan L, cuba untuk bercinta ke hujung dunia. Bila dia bersama L, dia rasa bahagia. L telah curi hampir lebih separuh dari hatinya. Tapi, secebis lagi hatinya, dia simpan buat kucing comot, fetish berahinya sejak sebelum dia mengenali L lagi.

Buat beberapa ketika, berbahagialah dia dan L. Ibarat cinta Beckham dan Posh, begitulah cinta L dan dia.

Namun, semuanya berubah bila dia mengetahui bahawa L, lelaki idamannya, merangkap kekasih hatinya, yang juga pemilik lebih separuh dari hatinya, rupanya elergik pada kucing. Saat itu, dia rasa, jiwanya bagai dimamah anjing-anjing bulldog yang liar. Dia, menangis. Air matanya yang jernih ibarat kristal menitis, tik, tik, tik jatuh ke bumi.

Tika itu, dia sedar. Dia perlu pilih, sama ada L atau kucing. Dia sayangkan L. Tapi, itu tak bermakna dia boleh melupakan kucing. Siapalah dia tanpa kucing dahulunya. Apalah erti kehidupannya tanpa si comot dahulunya. Dia mula terbayang mata biru kucing comot kesayangannya. Dia, mula rindukan gelagat-gelagat nakal si comot yang berbulu lebat.

Dalam penuh kecelaruan. Dia mendongak ke langit. Dengan jiwa yang penuh kekusutan, dia akhirnya memutuskan keputusan. Dia, nekad. Biarlah, fikirnya. Air matanya, terus berderai jatuh ibarat manik-manik putih yang tercerai daripada ikatan.

Dia keluarkan telefonnya, dan segera menghantar mesej kepada L.

**

" By, sorry. Baby tpksa pilih comot. By trllu baik utk baby. Hllkn mkn minum ya. Bye! "

5 comments:

- koroe - said...

peghh.. clash macam tu aje. macam gampang !

kesian kat incik L. takpa incik L. nanti carik awek yang lagi hot dan yang penting, awek tu tak suka kucing.

gua ade kenal awek yang tak suka kucing. dan dia cantik juge. incik L mahu bekenalan dengan dia tak ?

numbo tipon pon saye ade. haha. buleh aje kalo nak ngorat. dia masih single. (-,-)

eyemeroll said...

Lu ni dah kemaruk awek ke hape.

mimie said...

siot je p best!!*thumbs up~

eik`S noName said...

mu carot nape nie???hahaha
tp ayt mu ganah...

matpek said...

gua tak suka kucing..hehe