Tuesday, December 14, 2010

Update Cuti (6)

Disebutkan kisah, hari itu, terjadi satu perhimpunan. Himpunan bukan sembarangan himpunan.

Himpunan itu, tidak melanggar mana-mana akta. Tiada sebarang senjata, kecuali sebilah pisau roti. Tiada disertai oleh mana-mana extremis, mahupun individu berhaluan kiri. Ya. Himpunan itu walaupun bukan calang-calang, tapi tetap mengikut undang-undang negara sendiri.

Himpunan itu terjadi atas satu dasar yang bernama reunion. Secara kasarnya, menghimpunkan kembali kawan-kawan lama, dalam satu pertemuan, bagi sembang kosong dan berhibur senda sesama sendiri. Tapi itu konsep reunion yang lampau. Yang lekang dek panas, dan pupus kerana ketiadaan facebook. Dengan adanya facebook, maka segala usaha perhimpunan itu dapat dimudahkan.

Ya. Terima kasih mark Zuckerberg. Tapi boleh tak tukar profile dan privasi facebook? Anda nampak bodoh dengan menjadikan facebook sedemikian rupa.

Ok. Itu kedian cerita.

Himpunan hari itu, terjadi dan berakhir dengan jayanya. Aku tak tahulah sejaya mana, tapi dari mata kasar aku, tak ada yang berdendam, amuk mahupun report polis pasal himpunan hari itu. Itu sudah cukup untuk menggambarkan satu himpunan yang berjaya aku rasa.


Dah baligh rupanya kawan-kawan aku.
(klik untuk tumbesaran)

Tapi, sejujurnya, aku tak dapat nak seru pun perasaan gembira lama tak berjumpa kawan lama. Sebab, separuh daripada ahli perhimpunan itu, aku jumpa tiap-tiap hari. Bukan calang-calang geng. Ahli wajib lepak berkelompok tiap-tiap malam jika rajin, dan jika ketagih rokok. Tapi, seperti aku katakan, sebab wujudnya facebook dan segala ini, mungkin term reunion perlu diubah satu hari nanti. Siapa tahu?

Asalnye plan nak buat bbq, tapi terpaksa ditukar kepada mcd sebab cuaca yang kurang menentu. Lagipun, ini adalah salah satu misi kearah terus memajukan perniagaan kapitalis di tempat kami. Aku heran apa? Janji ada double cheeseburger, dan sedap!

Lepas mcd, masing-masing pergi bowling pulak. Aku tak suka sangat main golek-golek bola guna tangan ni. Bukan satu exercise yang sihat. Lagipun, daripada tuju pin, aku lagi tertarik kearah longkang.Jadi, aku tak join. Agak membazir masa dan wang. Apa aku buat? Itu kedian cerita. Janji hepi dengan gadis gula.

Oh. Tak dilupakan, aku sebenarnya nak ucap terharu kepada ik. Sebab ada satu surprise birthday party. Aku mengambil masa kira-kira 5 minit untuk merungkai misteri kenapa ada kek happy birthday, dan sempena birthday siapa kek itu. Dan ironinya, lepas 5 minit baru aku tahu itu kek sempena birthday aku rupanya. Ya. Agak unik disitu. Kah3x.

Sekian.

8 comments:

- koroe - said...

skg gua dah tahu !

gua duk pikir2 selame ni apekah ia..

dan..

gua dah agak..






gua tatau pon lu ade besday.

gua igt lu jatuh dari langit !

nor sabiha said...

kembalikan pisau rotiku....

eyemeroll said...

@ korore - apa yang lu tahu? oh. jangan samakan gua dengan lu. kita berbeza ok.

@ bie - hahaks. sedih nguh. ada masa ekgi aku gi anto k.

eik`S noName said...

laaa...upenye koroe jatuh dari langit,,...kah3

eh, terharu terus name aku sorg je terpampang citu...ahaks....

aiman ix said...

gua bukak post ni gua ingat gua ada 6 notifications. ciss

haha

eyemeroll said...

@ ik - haha. terharu terus.
@ aiman - kah3x. aku pun terkena sekali.

ezzat hachiko said...

ceh! saja je ckp xmo bazir wet. before dat beria-ia ajak aku n tie main! wakakak!
dia upenye gadis gula yek! ;p

eyemeroll said...

Haha. Ada ker aku beria-ia? Takdop rasanya...

Secret revealed. haha