Sunday, November 28, 2010

Update Cuti (4)

Hari itu, kecoh video si gadis pilih KLCC daripada mat rempit. Kesian mamat tu, tapi tahniah kepada aweknya. Kerana dengan berkat dan gaya hidup kelas kota metropolitan, dia masih boleh berfikir bawa mat rempit adalah spesis yang tak berguna mana jika dibandingkan dengan menara jagung berkembar.

Semalam, di dinding facebook seorang sang sahabat aku, terpampang pula video penuh gaya mamat entah dari pelusuk negeri mana, ditangkap dalam tandas, berduaan dengan aweknya. Seperti pelakon muda yang lain, aweknya cukup matang dan pro dengan mengenakan tudung penuh sopan. Sekali imbas tengok, siapa sangka perempuan penuh sopan intan manis itu sebenarnya jahanam perangainya. Siapa sangka?

Tadi, akibat kebosanan, aku cuba buka youtube. Search video pasal benda ni. Seperti yang dijangka bersepah video ni kat youtube.

Ratanya, anak melayu. Gadis melayu yang kononya dara, bertudung litup, anggun dan manis serta penuh sopan. Sekali tengok, pasti berangan nak jadikan bini. Dari penuntut kolej yang gilakan duit, sampailah kepada penuntut universiti yang kononnya islam.

Orang kita pula, seperti biasa. Tunggu ada kes, baru nak pungpangpungpang. Tapi paling lama pun seminggu. Lepas tu, kembali asal. Tunggu ada kes balik, baru nak pungpang semula.

No comments: