Monday, November 1, 2010

Cerita Semalam

Di bulan yang penuh dengan cabaran ni, kita kena kreatif. Study tak boleh tinggal. Tapi kena berpada. Kena ada skill, kena ada waktu, dan yang penting kena ada mood.

Bila petang
menjelma, suasana nyaman dan angin sejuk-sejuk beku, amatlah mustahil aku nak buka buku. Jadi, daripada tidur aku dan roomate aku main fifa.

Fifa 11 kali ni lain
macam. Dia punya ketagih tu boleh mengalahkan tahap orang ketagih rokok. Dia punya feel tak reti aku nak cerita. Skill, grafik, audio, semua mantap dan gerenti 100% teramatlah melalaikan.

Aku selalunya boleh sa
mpai tahap legend kalau main pakai keyboard. Dah azali memang keyboard sebati dengan aku. Kalau pakai joystick, performance aku akan down. Aku akan main macamana liverpool main season ni.


Tapi, de
mi keadilan aku pakai joystick kelmarin..


Sa
mpai minit ke 80, seperti yang dijangka aku ketinggalan 3-1. Ni memang macam misi mustahil. Tapi aku tahu, tak boleh berputus asa. Kawan aku pula punyalah celaka. Bila dah lead, mula psiko segala. Harap iman aku teguh. Kalau tak dah lama jari kaki aku dalam mulut dia.


Sebab dah terlampau amarah, semua skill aku keluarkan. Segala idea dan kreativiti aku tonjolkan. Tup-tup. minit 89 aku skor 1. Heh. 3-2 kalah tak teruk sangat. Fikir aku.

Aku pun dengan se
mangat baru pulih, terus main lagi. Gelecek sana, gelecek sini. Pass sana, pass sini. Tolak pengadil, tolak pemain. Buat skill sikit, tendang. Senyap.


Gol!! Tepat
minit 90.


Dah jadi adat bola, kalau gol kena celebrate. Nak-nak pulak lawan dengan
manusia psiko. Kena double dia punya effect celebrate.

Aku dan roo
mate aku pun gelak sakan. Gelak setan. Lupa diri. Wahahahaha.


Tiba-tiba.

"HOOOOII!!!"

Suara jiran.


Keh3x. Tak sporting langsung jiran aku ni.


p/s - oh, aku
menang game tu 5-4.


No comments: