Friday, October 1, 2010

Kaitan Kepercayaan dan Perasaan

Aku duduk menghadap makanan. Nafsu makan mula membuak. Saiz perut yang kecil kedian cerita.

Si A duduk dihadapan aku. Dengan santapan yang lebih kurang sama.

Disebabkan nafsu amarah membuak, masing-masing terus menikmati santapan dengan lahapnya. Seolah-olah menjadi hamba kepada santapan.

Tiba-tiba si A mengacau mood aku yang sedang ghairah melayani kenikmatan dengan memecahkan keheningan.

" I think love is actually about how you trust each other.." Sirius dengarnya.

Ini bermakna aku harus menukar mood sirius. Aku perlu mula menyusun metafora yang tak kisah apa janji berunsurkan sirius.

Dengan kadar segera aku membalas,

" Nope. I think love is actually about how you trust yourself, in falling in love with the person who you trust the most."

Padat. Penuh keyakinan.

.
.
.
.
.
.

Walhal aku sendiri kurang memahami isi tersirat di sebalik ayat tersebut. Penuh pengalaman konon. Keh3x.

4 comments:

ezzat hachiko said...

the sentences tuh.. got the really deep2x meaning. Hmmm. Hatta berfikir sepoloh kali pin still xley paham. HAHA. Berpengalaman kot. yaya

- koroe - said...

love is like a ballon.u fill it with some gas or water, it expand n grow bigger.when u feed it too much, it will eventually explode.

eyemeroll said...

@ ty - kena mintak pendapat mu jugak. pendapat pakar!

@ koroe - pengalamankah? keh3x

WOLFMAN said...

ayat dari mane kau cilok..