Saturday, January 30, 2010

Pelik.

Kehebatan duduk kat rumah, adalah bila kau tak ada apa-apa aktiviti berfaedah nak buat, mahupun terpaksa duduk sorang-sorang, kau tetap tak akan rasa sunyi.

Pelik bukan?


AWAS : Ayat diatas tiada kaitan dengan ayat dibawah.



Aku rasa pelik. Aku ada pengalaman. Belum cukup banyak. Tapi buat setakat ni, aku rasa cukup lah untuk aku ukur bagi jalan-jalan di hadapan aku.

Orang cakap belajar dari pengalaman. Tapi aku rasa aku tak pernah belajar. Aku hanya kumpul pengalaman. Kumpul dengan serakus-rakusnya. Dan akhirnya pengalaman tercipta lagi.

Mungkin aku tertinggal silibus masa sekolah rendah dulu. Mana tahu kot-kot ada cikgu ajar pasal pengalaman. Tapi aku tak pernah ponteng kelas. Aku buat-buat sakit pernah la kot sebab nak ponteng. Ala. Masa sekolah. Kena pandai-pandai la kan. Ok. Mengarut.

Yang aku nak bagitahu.. Aku tak pernah belajar dari pengalaman.

Kenapa ada pengalaman yang sama..dengan pengajaran yang sama?

Pelik.

2 comments:

hurm said...

a.Homesick
b.Pengalaman tak terkira..mecukupi itu subjektif
c.Ponteng megelat namanye
d.Experiences makes perfect

eyemeroll said...

a. No place like home.
b. Betul-betul.
c. Tak. Ponteng itu perlu. Haha
d. Too much experiences, without learning anything? i doubt i'll get something.