Tuesday, January 12, 2010

Lelaki itu Colorful

Sebelum ke kelas tadi..

Aku sempat ke tandas..

Saje. Singgah menyinggah di tempat syaitan. Itu bukan tempat faveret untuk lepak. Tapi sekadar membasuh muka.. Supaya muka nampak macho. Supaya nampak ceria dan tidak mamai lagi. Sebab aku baru bangun dari tidur sebenarnya.


Kemudian masuklah seorang lelaki dengan beg.
Begnya berwarna warni. Penuh dengan tulisan. Setiap abjad berlainan warna. Begitu menarik.


Dan si lelaki ini memakai cap ala-ala snowcap yang aku tak tahu orang panggil apa. Fesyen terbaru barangkali. Tidak begitu pelik. Agak biasa aku tengok.


Tapi.


Snowcapnya itu turut bewarna warni. Macam warna pelangi.


Dan first time expression aku ketika itu ialah.



lelaki berwarna warni.........



Aku tertanya-tanya apa first expression si gadis pada mamat itu........

No comments: