Saturday, November 7, 2009

WIRELESS

Semalam tiba-tiba tempat aku tak dapat wireless. Puas aku mencari, menunggu dan memerhati di skrin laptop, namun tidak muncul-muncul. Bukan takat kelibat, malah bayang-bayangnya sekali.

Aku duduk diam di satu penjuru bilik. Terasa seperti ingin menangis. Tapi aku kena kontrol macho, jadi aku buat-buat macam orang frust putus cinta je. Frust kerana wireless aku diculik.

Dalam hati aku, aku berharap agar wireless segera memunculkan dirinya kembali., sambil menyumpah-nyumpah makhluk yang bertanggungjawab menculik wireless aku. Idea aku terlampau banyak semalam. Melimpah-limpah. Tapi tiada tempat untuk dituang. Notepad? Ah. Menaip di notepad merupakan satu pengalaman ngeri. M.Word? No no no.

Disaat aku menulis entri ini, jeritan-jeritan sumbang penyokong Kelantan dan Negeri Sembilan tidak kedengaran. Hairan. Exam esok! Kata mereka. Tapi aku faham. Tu alasan komunis.. Tidak liberal dan terbuka. Aku faham. Tidak perlu mereka jelaskan lagi. Aku mengangguk. Tanda malas nak layan.

Seexam manapun, aku pasti esok time Chelsea lwn Manchester Utd tetap akan penuh bilik tv. Disaat itu, pasti akan muncul kata-kata, "Ala, exam exam r. Bola tetap bola". See. Sekali lagi mereka memberikan alasan komunis yang mana berbentuk kata-kata dusta. Macam biasa, tidak perlu mereka jelaskan lagi. Aku mengangguk lagi.

Bola tempatan bukanlah taste dieorang. Secara jujur nya, aku juga tidak begitu mengendahkan bola tempatan. Kecuali team Terengganu dan T-Team. Tiada team ke 2. Tiada ke 3. Terengganu tersemat dihati. Cuma sayang, aku tidak kenal seorang pun pemain terengganu.


Exam aku tinggal 2 paper sahaja lagi. Aku dapat merasakan aura paper last. Seolah-olah memberi amaran. Kau bakal g*g*l. Ah..aku malas nak layan. Jadi aku buat-buat slamber. Supaya fikiran aku tenang. Tidak terganggu. Membolehkan aku menelaah PES sepuas-puasnya.

Sekian Entri Hari Ini.

Motif : Lepas gian tangan nak menaip.

No comments: