Thursday, November 12, 2009

Tips ke Perpustakaan

Memecah kesunyian merupakan satu perkara yang menyeronokkan. Malah agenda ini penting jika kesunyian itu disebabkan oleh tragedi yang tradis mahupun sadis. Hoh. Sastera gila ayat aku. Oh. Ayat ni kurang berkait dengan entri hari ini.

Semalam aku dijemput untuk join 1 kapel ni study. Dieorang yang ajak. Bukan niat aku mengacau orang date. Memang aku nak tolak. Tapi lepas fikir-fikir balik, atas dasar kemanusiaan dan sayangkan diri sendiri, aku terpaksa join. Dah dieorang ajak. Lagipun kalau aku tak pergi, peratusan untuk aku fail memecah meter tertinggi. Jadi, amatlah kurang siuman sekiranya aku tak pergi.

Join kapel study memang satu kerja yang pelik. Malah mungkin belum pernah dibuat orang. Tapi aku tak kisah. Agenda aku bukan untuk berkasih sayang, tapi untuk lulus.... Sebab dieorang ni best student. 2 sem dekan. Aku siapalah sangat. Mahasiswa yang tiap-tiap sem memegang rekod nyawa-nyawa ikan.

Ada 2 tempat glamer untuk kapel berkasih sayang ilmiah kat tempat aku ni, satu Food Court. Tu tempat paling femes, sebab tidak tertakluk kepada sebarang peraturan melainkan adat temenggung. Tempat ke 2 library. Tak ramai sangat pergi sini, sebab ada peraturan. Jadi kasih sayang perlu berlapik.

So, port aku malam tadi adalah library. Aku pun pergi la dengan bersemangat waja untuk menuntut ilmu. Aku sumbatkan segala barang-barang asas untuk study. Oh. Bagi mengelakkan mengantuk, jadi aku bawa coklat extra. Berbentuk tablet bujur. Boleh didapati di mana-mana kedai, dengan harga RM.4.60 sen. Kalau mahal dari harga tu, cari kedai lain. Kalau lagi murah, sila bagitau aku kat mana kedai tu.

Aku letak coklat tu dalam poket. Supaya senang nak capai. Tapi lain plak jadinya bila aku naik tangga kat library tu.

Library memang kita sedia maklum satu tempat dimana kalis bunyi. Tiada sebarang bunyi. Satu kelebihan bagi mereka yang memerlukan ketenangan maksimum untuk study.

Tapi bunyi coklat aku memecah kebuntuan. Naik satu anak tangga, bunyi "keceh"..naik lagi..bunyi lagi.."keceh"..sampai 4 anak tangga. "keceh..keceh..keceh keceh".....

Sume tengok aku. Waaaa...Siot la beliau-beliau. Kasi aku malu...

So..

Moral hari ini : Jangan bawa coklat dalam poket ketika anda ke library.

No comments: