Wednesday, July 7, 2010

Sesi kuliah

Kelas dah hampir-hampir start. Tapi aku tak buat persiapan mana pun. Biasalah. Dasar pemalas.

Tadi masuk kelas intermediate elect, ingatkan lecturer takat nak sembang orang-orang muda. Sekali dia sembang-sembang otai pulak. Siap boleh masuk topik mengajar sekejap. Aku pulak jenis yang tak prepare apa-apa. Nak buat macamana, kepala otak di awal sem kosong. Sekosong-kosongnya.

Lect tu pulak siap boleh bagi soalan ilmiah pada tahap yang tinggi. Aku terus mengelamun. Nak fikir masa depan, macam dah gelap. Tapi aku buat-buat selamber aje lah. Kepala angguk. Angguk. Padahal satu habuk pun aku tak tahu dia mencarut apa.

Seram sejuk jugak lah dengar sembangan beliau. Mau tak nya. Aku tak faham pun dia cakap apa. Tapi budak-budak lain selamber siap boleh tolong betulkan pulak. Silap kelas agaknya aku....

Aku harap sem ni taklah seteruk sem lepas perangai aku. Haish...

No comments: