Thursday, July 22, 2010

Kupasan Hidup

Sem 2 ni masih baru lagi. Fresh sangat. Syukur, sampai sekarang aku masih di atas landasan yang benar. Mood study masih seimbang. Manakala tumpuan dalam kelas masih pada tahap yang membanggakan.

Fokus utama aku semester ini adalah untuk mencipta rekod baru. Yakni tiada kuiz dengan markah menyerupai sebiji telur itik. Dan yang paling utama tiada test dengan markah terendah di dalam kelas.

Mendapat markah test yang rendah di dalam kelas (yang mana purata reputasi pelajarnya membolehkan lubang hidung Koordinator Program kembang pada kadar radius yang luar biasa) adalah satu pandemik yang perlu dielakkan. Ianya boleh membuatkan kau terjunam ke dalam lembah psikologi. Mental dan fizikal boleh terencat pada kadar kurang dari 5 second. Kalau iman tak kuat, dah pasti racun tikus bakal menjadi breakfast atau sekurang-kurangnya dinner.

Walaupun aku dah ada pengalaman, aku tak lagi sanggup masuk ke dalam lembah jahanam tersebut. Terlampau cilanat rasanya.

Oh, dan yang paling penting....

Syukur sekali lagi. Kelas aku kadang-kadang heaven.

*
*
*

Sebab dapat 2 orang lecturer cun bai..Masuk kelas pagi dengan muka yang cun, pakai kemeja putih. Pfft~, tapi sayang..mood PMS. Deym!

No comments: