Tuesday, December 15, 2009

Anak Kecil Bertatih

Kalau ikut kan hati, aku nak kutuk kaw kaw pemain malaysia semalam. Tapi aku sedar jugak, dieorang dah berjuang mati matian nak menang. Dan last-last menang jugak. Tak baik kalau aku kutuk sangat. Tak bersyukur kata orang.

Okey. Pasal game semalam. Bagi aku, bukan Malaysia yang patut dipuji, tapi Laos yang patut dikutuk sebenarnya. Tapi, memandangkan Malaysia pandai mengambil kesempatan di atas kelemahan Laos, kita pujilah Malaysia. Syabas. Syabas.

Gol pertama aku tabik. Hebat sekali. Bukan calang-calang orang mampu score camtuh. Ni membuktikan Malaysia tak lagi di takuk lame. Dah berada di atas landasan yang baru.

Tapi, macamana pun Malaysia kene perbaiki lagi pertahanan dieorang. Aku pun heran jugak, sekali laos serang, sume pemain duk kat kotak penalti. Defence gile gile. Tinggal 2 orang je kat atas. Tapi, entah macamana, pemain Laos tetap boleh cilok masuk.

Kalau defence terus macam ni, aku rasa agak mustahil nak menang dengan Vietnam. Yang mana kita semua tahu Vietnam jauh lebih hebat daripada Laos.

Main main jugak. Slot kelakar tak dilupakan oleh para pemain Malaysia. Paling lawak semalam adalah minit ke 30. Apekejadahnya, baru skor 1 gol, baru minit ke 30, pemain Malaysia dah buat lambat masa. Apekejadahnya? Aku tak henti henti tunjuk gusi semalam.


Apa-apa pun, aku harap Malaysia dapat lakar 1 lagi sejarah. Tunjukkan Malaysia yang sebenar. Dan semoga anda terus melawak di atas padang sambil skor. Sekian.

4 comments:

ezzati said...

congrats la utk malaysia pape ponnn

TeamPadang said...

laos main bagai team paling top di sekolah rendah ..
malaysia main bagai team belasahan di sekolah menengah..

eyemeroll said...

@ezzati-ya. syabas tetap syabas.hehe

@teampadang- hoh. tepat sekali ungkapan tuh.

eik`S noName said...

ermm...xleh bayang aku mu tunjuk gusi gane...hahamesti udoh je....
tp chaiyok2 m`sia...baju m`sia smart kali