Thursday, December 17, 2009

Anak Kecil Berlari Pantas

Pertamanya.

Tahniah lah aku ucapkan kepada pemain-pemain, jurulatih serta krew-krew di sebalik tabir team Malaysia yang dengan slamber lagi macho nya menghukum Vietnam 1-0.

Syabas. Syabas. Dan Syabas.

Keduanya.

Betapa sentimental nya perlawanan kali ini. Malaysia telah kempunan emas sejak 1989. Satu jangka masa yang agak panjang. Syahdu sekali. Tapi yang lagi syahdu. Vietnam telah memecahkan rekod benua asia apabila berjaya menjadi satu-satunya team yang berjaya mara ke final buat tiga kali berturut turut disamping beserta rekod kalah berderet juga tiga kali berturut-turut. Oh, tidak lupa juga rekod kegagalan mereka mendapatkan emas sejak tahun 1959. Tahniah kerana masih lagi mengekalkan rekod tersebut.

Syabas. Syabas. Dan Syabas.

Ketiganya.

Malaysia bermain dengan bagus sekali hari ini. Pertahanan Malaysia tidak lagi bermain seperti game menentang Laos tempoh hari . Bagi aku, di atas padang tadi, pertahanan Malaysia lah yang paling bagus. Walaupun kadangkala ada sedikit kesilapan yang mungkin sengaja dilakukan oleh mereka.

Goalkeeper Malaysia juga tidak lagi mengulangi perbuatan kurang siumannya sewaktu menentang Laos di mana pada perlawanan tersebut, beliau seolah-olah terlupa skrip apabila membiarkan gol entah apa-apa kepada Laos.

Cemerlang sekali beliau hari ini. Juga sedikit pujian apabila merelakan dirinya mendapat kad kuning demi kejayaan Malaysia. Satu teknik yang aku suka bila team yang aku sokong guna. Tapi kalau team lawan guna, aku sumpah seranah.

Syabas. Syabas. Dan Syabas.

Keempatnya.

Para pemain kita sepatutnye lebih kreatif. Ni macam sama je serangan dieorang. Aku malas nak komen panjang-panjang. Nanti orang tuduh tak bersyukur. Tapi...perlu diingatkan, masih banyak lagi yang kene perbaiki. Masih banyak. Ingat tu.


p/s- Lain kali harap pemain serta jurulatih dapat jaga tingkah laku masing-masing walaupun excited kerana menang. Sawan aku sekejap tengok laki sama laki bercium di padang tadi. Apekejadahnya. Haha.

3 comments:

TeamJuara said...

Hebat sekali Malaysia bermain..
walaupun separuh masa pertama bermain seperti harimau kehilangan taring..(aku cemuh gila2 masa tuh)..
tp mujurlah ada taring spare..
apapown syabas Malaysia ku..

macha_sezs said...

ada cium2 ke? tak perasan plak aku.

hahaha~

eyemeroll said...

@team juara-taring spare tuh..haha..AKA luck.hoho..eh..sape ko ni sbnrnye..asyik tukar2 name je..hehe

@macha-ada..rajagopal cium ngn sape ntah..haha